Forum www.thunderace.fora.pl Strona Główna www.thunderace.fora.pl
Forum użytkowników i miłośników Yamahy YZF1000R Thunderace
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Głowica oraz skrzynia Ace'a. Pytania.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.thunderace.fora.pl Strona Główna -> Mechanika - ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pizol



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Marzec 16, 2009, 9:05 pm    Temat postu: Głowica oraz skrzynia Ace'a. Pytania.

Witam Wszystkich Forumowiczów!!!
Mam pytanie dotyczące Thunder’a. Mianowicie, czy orientuje się ktoś, jaka była historia głowic montowanych w w/w moto? Ile było typów, jakie zmiany wprowadzano, w jakich seriach? Czy możliwe jest zamontowanie głowicy z innego modelu bez najmniejszych przeróbek? Pytam, ponieważ jeżdżę tym moto już lat kilka i wiele w nim grzebałem, poznając między innymi głowicę, a tak się złożyło, że jeszcze trzech kolegów takie sprzęty posiada, ale z innymi głowicami. Nigdzie jednak nie doszukałem się dlaczego moja jest inna, a chodzi o średnicę zaworów i różnicę w wałkach rozrządu. Drugie pytanie dotyczy skrzyni biegów. Jaką skrzynię można wpakować do Thunder’a z przełożeniami dłuższymi o 25km/h? Nie mogłem znaleźć nic na temat produkcji takich skrzyń do tego modelu, więc sądzę iż zastosowano od innego moto. Tylko jakiego? Będę wdzięczny za wszelkie informacje w tym temacie!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Marzec 17, 2009, 8:29 pm    Temat postu:

Wiec szanowny kolego pragne pośpieszyc z odp ze możliwości zmmiany skrzyni na inna z innego modelu niema...Z pewnych żródeł wiem ze (jeśli jesteś zaintersowany )to [link widoczny dla zalogowanych] ta firma takowej zmiany dokona Cool ...ale beda to magiczne koszty Confused ...wiec sam zadecydujesz....możliwym "prawdopodobnie" ewenementem jest chyba skrzynia od GTS-a 1000 ale trzeba by porównac na wizji obydwie skrzynie...w tamtej są prawdopodobnie delikatnie"dłuższe "przełożenia....jest tojedyna sensowna możliwośc ingerencji to zmiana i doboru kół zmianowych o raz ich "spasowanie" w jedną pasującą całośc (mówie tu bardzo ogólnikowo gdyz niechce zagłębiac sie w teminologie oraz specyfike modyfikacji) Yellow_Light_Colorz_PDT_11
W temacie głowicy niestety nie pomoge...tutaj są lepsze głowy (A. & M-max) może ciebie poratuja wiedzą i doświadczeniem. Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pizol



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Marzec 17, 2009, 9:20 pm    Temat postu:

Przepraszam, to nie tak! Nie zrozumieliśmy się! Ja mam już znacznie dłuższą skrzynię! Myślałem, że dowiem się skąd? Wydaje się mnie, że była dorabiana indywidualnie, lecz potwierdzenia tego nie mogę się nigdzie doszukać. Stąd moje pytanie. Sorry, za niezrozumienie!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adbin
Administrator


Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie

PostWysłany: Marzec 17, 2009, 10:00 pm    Temat postu:

Pasuje np od YZF750 (6 biegów)
Do tego 750 ma dwa rodzaje przełożeń w zależności od modelu.
Ale tam nawet Ta najdłuższa skrzynia ( jak mówisz) miała 1 i 6 taką samą jak Thunder 1 i 5.

Dodatkowo może pasować skrzynia od FZR1000 tu też było 5 biegów ale przełożeń nigdy nie sprawdzałem.

P.S.
Na temat zmian w głowicy pierwsze słyszę Rolling Eyes
Jest możliwe ze nie masz oryginalnej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A.S.



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie

PostWysłany: Marzec 17, 2009, 10:24 pm    Temat postu:

Witam!!
hmm.. BARDZO TO DZIWNE .. ale zakładam że wiesz o czym piszesz Smile . więc przydały by się jakieś szczegóły .. jakie są różnice w średnicach zaworów ? We wszystkich czy tylko ssących czy wydechowych a w wałkach ?? Czym różnią się krzywki ??
Poza tym :
- Który rok moto
- SV czy seria blokowana
- skąd ( w sensie z jakiego kraju )
- 25km/h więcej .. tzn. ?? jak to zmierzyłeś ..
Nie słyszałem żeby do Yamahy było coś w rodzaju HRC-KIT jak w Hondzie .. ale kto wie Smile ??


Ostatnio zmieniony przez A.S. dnia Marzec 17, 2009, 10:30 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pizol



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Marzec 18, 2009, 12:46 pm    Temat postu:

Witam!
Więc tak. Jednocześnie z kolegą w jego i moim moto docieraliśmy zawory z wymianą uszczelnień zaworowych. Robiliśmy to ze względu na apetyt maszyn na oliwę. Wtedy to okazało się, iż mamy różne głowice. U mnie występują różnice w średnicach zaworów, tzn. wydechowe mają inną średnicę od ssących. O ile różnica wynosi nie pamiętam niestety dokładnie, ok. 4-5 mm. Wałki natomiast różnią się tym, iż są lżejsze. Tzn. otwór przelotowy w wałku ma większą średnicę, a co za tym idzie cieńszą ściankę. Różnic w krzywkach nie ma. Moto jest 1996 z Belgii. Gdy kupiłem sprzęt nie posiadał EXUP’a, miał otwarty wydech, K&N i jak się potem okazało DynoJet’y, przy czym był dobrze zestrojony. Acha, Przesunięte miał fazy rozrządu na wałkach, i to sporo! Od trzech lat powoli go cywilizuję, i jest coraz spokojniejszy! Co do prędkości, tzn. różnic. Pojeździłem kolegi Ace’m i zauważyłem, iż coś tu nie pasi z km w stosunku do obrotów. Potem to sprawdziliśmy jeżdżąc wspólnie, co potwierdziło różnicę. Dla pewności pojeździłem z GPS’em i różnica się potwierdziła. Silnik tak naprawdę w tym moto zaczyna żyć przy 7000 RPM, ale to już 200 km/h na piątym biegu. To chyba tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adbin
Administrator


Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie

PostWysłany: Marzec 18, 2009, 2:40 pm    Temat postu:

a co z napędem macie takie zestawy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A.S.



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie

PostWysłany: Marzec 18, 2009, 2:51 pm    Temat postu:

Witam!!
- Dynojety to normalna sprawa ... to możemy zasadniczo pominąć .. chociaż .. może to mieć wpływ na wymontowanie exupa .. tego się nie dowiemy co kto myślał Smile
- EXUP .. no tu się trochę zmartwiłem .. w sensie że jednak nie do końca ktoś kto grzebał przy tym silniku miał pojecie o niuansach podciśnienia tam zachodzących .... może przy zestrajaniu były błędy i kosztem pogorszenia charakterystyki dołu ustawiono średni i wysoki moment prawidłowo a zabiegi podniosły na tyle nasze dziarskie niutonometry że sprawę "olano" Smile
- Zawory są asymetryczne w serii .. wlotowe są 3, wylotowe 2 . te wylotowe są większe .. i tu tez jest problem .. bo one są większe ale jest tam tak cholernie ciasno że nie mam pojęcia jak można tam zmieścić tak duże zawory jak piszesz ?? Jest to możliwe tylko kosztem zaworów dolotowych (nawet jeśli jest inna głowica - nie wiem, coś na wzór HEMI gdzie półkolista komora spalania ma większą powierzchnię i można w nią wmontować większe powierzchniowo zawory .. :-/ ) .. ale po co zmieniać cały układ dolotowy (K&N, DYNOJET .. ) żeby potem w kluczowym miejscu robić kryzę na średnicy zaworów dolotowych ?? Ne ma pojęcia .. więc to tylko takie rozważania >> "sobie a muzą" ..
- Wałki to też prosta sprawa .. no ktoś zainwestował .. rozwiercił lub kupił lżejsze ... No w końcu w 1996 roku był to bez sprzecznie motocykl SUPER SPORTOWY bez zasadniczych konkurentów .. więc >> czemu nie Smile ??
- Różnicy w prędkości na biegach nie szukał bym w skrzyni .. no chyba że naocznie widziałeś że są inne choinki .. raczej w napędzie .. i tu, jeśli chcesz jeździć na wyższych obrotach, trzeba się skierować ... tylna zębatka o "3" zęby większa i masz orientacyjnie ok. 150 km/h przy 7000 obr na 5 biegu Smile... chociaż jak tak przeczytałem o tym 200 przy 7000 to coś mi się to znajome wydaje . Nie ma jak sprawdzić już ale gdzieś na forum porównywaliśmy obroty przy 100km/h na 1 biegu chyba. Trzeba by poszukać i porównać z innymi ..
Tyle moich biednych wypocinek Smile .. i zaznaczam że się w ogóle nie znam Smile .. więc wszędzie mogę się mylić Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pizol



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Marzec 18, 2009, 3:14 pm    Temat postu:

Chwila przerwy w pracy, więc do kompa dopadłem. Zestawy napędowe mamy takie same, tzn. standard. Znaczy to, iż mam moto dziwadło!!! Jako ciekawostkę dodam, iż na świecach zalecanych przez producenta nie chce chodzić jak powinien. Do tego zarzuca je po jakiś 600-800 km przebiegu. I jeszcze jedno, airbox jest od spodu wycięty i nie ma smoka,. Jest taki przelotowy, a gdy wycięty otwór zaślepiłem moto jechało jakby miało w porywach ze 20 kM. Może ten Ace to jakiś eksperyment wczesnej serii produkcyjnej??? Sam już nie wiem... Choć zawsze warto pytać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adbin
Administrator


Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie

PostWysłany: Marzec 18, 2009, 4:21 pm    Temat postu:

no to z airboxem ktoś poszedł na łatwizne
Bo porządnie przerobiony powinien wyglądać w ten sposób
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pizol



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Marzec 18, 2009, 5:24 pm    Temat postu:

Faktycznie!!! Rzekłbym nawet, Wielką Łatwiznę!!! Dzięki za podpowiedź. Skorzystam ze wzoru!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A.S.



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie

PostWysłany: Marzec 18, 2009, 10:42 pm    Temat postu:

Witam!!
Heheh Smile . no to nie mam pytań Smile .. prawdziwy HARDCORE Smile ktoś pojechał na maxa .. może nie dziwadło tylko wersję torową Smile ?? ... Fakt że wartało by się spotkać kiedyś na zlocie i obczaić wehikuł Smile .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pizol



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Marzec 18, 2009, 10:56 pm    Temat postu:

He! He! Torową, torową! Tylko to zużycie wachy!!! Potrafi, oj potrafi!!! A spotkać, oczywiście warto się zawsze! W Koninie jest nas czterech maniaków Ace'a, więc na spotkanie się piszemy na pewno. Mój obojczyk już zrośnięty, więc zamierzam w pełni sezon wykorzystać!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.thunderace.fora.pl Strona Główna -> Mechanika - ogólnie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin