Forum www.thunderace.fora.pl Strona Główna www.thunderace.fora.pl
Forum użytkowników i miłośników Yamahy YZF1000R Thunderace
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Na co zwrócić uwagę?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.thunderace.fora.pl Strona Główna -> Mechanika - ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kluczu



Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: Styczeń 21, 2016, 3:13 pm    Temat postu: Na co zwrócić uwagę?

Witajcie!

Od jakiegoś czasu rozważam zakup T-Ace od 2000 r. w górę.

Do tej pory miałem styczność jedynie z tzw. "olejakami".
Yamaha XJ 600 i Suzuki GSX 600F.
A tam to wiadomo.
Silniki łomoczą, skutecznie zagłuszając wybuch gazu u sąsiada w mieszkaniu Wink
Nie mniej ciut na temat serwisu się dowiedziałem.

To jednak jest "wodniak" do tego 20 zaworowy.

1. Co może być słychać w silniku (co jest normą), a czego nie powinno?

2. Czy skrzynia biegów ma jakieś, że tak powiem "typowe" niedomagania?
Porównując skrzynię Yamahy i Suzuki. Różnica kolosalna. Na stronę Suzuki.

3. Głównie chodzi mi o jakieś typowe usterki. Tak jak w Hondach padają na przykład regulatory napięcia.

Sporo naczytałem się także o konsumpcji oleju.
Gość do którego ostatnio pisałem mówił, że jego T-Ace łyka w granicach 200 - 300 ml. Rocznik 2000.

Jak oceniacie żywotność jednostki napędowej?

Pozdrawiam! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub86



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sol

PostWysłany: Styczeń 25, 2016, 11:02 pm    Temat postu: zakup T-ace

Witam mam Thundera sezon i cosik tam już na temat tej maszyny mogę napisać. Jeżeli chodzi o piec to standardowo sprawdz czy nie ma wycieków i czy nie napierdziela łańcuch rozrządu. Moto odpal i poczekaj aż się nagrzeje do włączenia wentylatora i zobacz czy nie rzyga płynem. Ten silnik nie ma jakiś specyficznych dziwnych odgłosów bynajmniej u mnie (wczesniej mialem jajko,inazume,srada wiec mam porównanie''').W moim moto nie ma problemów ze skrzynią fakt że wbija sie je toporniej niz w suzi. Przelatałem około 5tys km i jak narazie oprócz szybko zużywających sie klocków hamulcowych nic nie zauważyłem. I najważniejsze silnik to pancerna i mocna jednostka ale ma minus mianowicie przy agresywnym traktowaniu manetki zje olej. Ja w sumie dolałem około 0,5 litra oliwy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kluczu



Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: Styczeń 26, 2016, 10:52 am    Temat postu: Re: zakup T-ace

Jakub86 napisał:
I najważniejsze silnik to pancerna i mocna jednostka ale ma minus mianowicie przy agresywnym traktowaniu manetki zje olej. Ja w sumie dolałem około 0,5 litra oliwy.


Myślę o tym motocyklu jako o sprzęcie na conajmniej 3 lata.
Najważniesze...
Przekonują mnie opinie o trwałej jednostce napędowej.
Osobiście używam motocykla praktycznie jako samochodu.
Robię około 13-15 tys km w ciągu roku.
Nie obchodzę się agresywnie z gazem. Nie lubię szybko jeździć.
Rzadko kiedy na autostradzie jeżdżę pow 130 km/h.

Wiem, że nie ma reguły i zawsze można kupić podpicowanego paścia, ale celuję w motocykl który nawinie 40-50 tys km przez najbliższe 3 lata jego użytkowania Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub86



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sol

PostWysłany: Styczeń 26, 2016, 6:16 pm    Temat postu: Kupno t-ace

Siema po twojej odpowiedzi wnioskuję iż nie szukasz typowego sporta. I w zeczywistosci thunderace taki jest. Piec może i ma sportowy ale gabaryty już nie. Myślę że na taką ilość km jaka zamierzasz nawijac to będzie coś dla Ciebie. O jednostkę napędową jeżeli była dbana nie musisz się martwić jest udana. Fajnie się lata tym sprzętem ta yamaszka to taki kompromis pomiędzy jazda turystyczna a sportową. Śmiało można pobawić się na winklach ale trzeba już mieć trochę techniki żeby na kolano zejść bo ciężkie moto a jak trzeba stuknac parę km to tylek też nie zdretwieje bo pozycja zo sterem bardziej wygodna niż w stricte sportowym moto. Powiem tak moto śmiało mogę polecić jak trafisz zadbany to długo polatasz a mocy Ci nie zabraknie. Aha pamiętaj thunderace jest stosunkowo ciężki i wysoki ale ja mam 165 cm wzrostu i daje rade.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kluczu



Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: Styczeń 27, 2016, 1:11 am    Temat postu: Re: Kupno t-ace

Jakub86 napisał:
Siema po twojej odpowiedzi wnioskuję iż nie szukasz typowego sporta.


Siema:)

Dokładnie!
To tak samo jak mój obecny GSX 600F... Niby turystyk, a jednak nie do końca.
No i też nie jest lekki. Zalany płynami waży około 220 kg Smile

Opinie na temat T-Ace jako sporta turystycznego przekonały mnie.

To jest jednak dla mnie nowy rozdział.
Na moto chce przeznaczyć maksymalnie 7500 - 8000 tys.
Choć bardziej bym wolał wydać 7500...
Plany ślubne i trzeba przyoszczędzić Wink

Oglądam różne sztuki. Ceny często plasują się w okolicach 6500 - 7500 zł.

W tych cenach to ok, czy raczej paście?
Dla mnie najważniejszy jest silnik, skrzynia i zawieszenie.
Porysowana owiewka, to sprawy drugorzędne.

Jak ze spalaniem? Czy przy spokojnej jeździe zmieszczę się w 6l/100km?

No i regulacja luzu zaworowego. Niby co 48 tys km, ale jak to wygląda w praktyce?
Cena kasacji chyba dość znaczna?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub86



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sol

PostWysłany: Styczeń 27, 2016, 4:25 pm    Temat postu: T-ace kupno

Powiem tak sam mojego ace kupiłem za prawie 8 tys zł i nie żałuję wydanej kasy zaworów nie ruszalem bo robił to wczesniejszy wlasciciel na co mam faktury. Jeżeli chodzi o części eksploatacyjne to ceny podobne jak do innych moto np płytka na alledrogo jakoś ok 10 zł chyba. Jeżeli chodzi o spalanie to przy spokojnej jeździe da radę zakręcić się w granicach 6 litrów fakt ja mojej yamaszki nie litrazowalem bo dla mnie moto to hobby, pasja i na tym się nie oszczędza porostu mam ochotę polatac to leje pod korek i dzida Smile. Ale jak na litera dużo nie pije w porównaniu do ćwiartki gsxr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sławek



Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 22
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radzyń Podlaski

PostWysłany: Styczeń 27, 2016, 10:18 pm    Temat postu:

co do ceny... czasami ten za 3500 będzie lepszy od tego za 8000. Wiem co pisze. Wielu specjalnie wystawia wyższą cenę w celu wzbudzenia dodatkowego zainteresowania. Ja kupiłem za 3000tys i było wszystko ok(brakowało łańcucha i opon) do chwili kiedy zacząłem ganiać po torze. Z ostatniego wyjazdu wróciłem bez 2biegu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kluczu



Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: Styczeń 27, 2016, 10:58 pm    Temat postu: Re: T-ace kupno

Jakub86 napisał:
dla mnie moto to hobby, pasja i na tym się nie oszczędza


Dla mnie też, ale przy nawijanych przebiegach ma to dla mnie znaczenie Wink

sławek napisał:

co do ceny... czasami ten za 3500 będzie lepszy od tego za 8000. Wiem co pisze. Wielu specjalnie wystawia wyższą cenę w celu wzbudzenia dodatkowego zainteresowania.
Ja kupiłem za 3000tys i było wszystko ok(brakowało łańcucha i opon) do chwili kiedy zacząłem ganiać po torze. Z ostatniego wyjazdu wróciłem bez 2biegu.


Ale, że co było ok? To, że kupiłeś moto bez opon i łańcucha?

Przeczysz sam sobie w tej wypowiedzi...


Ostatnio zmieniony przez kluczu dnia Styczeń 27, 2016, 11:08 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JANKES



Dołączył: 10 Maj 2014
Posty: 35
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z porodówki

PostWysłany: Styczeń 31, 2016, 1:16 pm    Temat postu:

sławek napisał:
co do ceny... czasami ten za 3500 będzie lepszy od tego za 8000. Wiem co pisze. Wielu specjalnie wystawia wyższą cenę w celu wzbudzenia dodatkowego zainteresowania. Ja kupiłem za 3000tys i było wszystko ok(brakowało łańcucha i opon) do chwili kiedy zacząłem ganiać po torze. Z ostatniego wyjazdu wróciłem bez 2biegu.


Ja też tego postu nie łapie Laughing Ten za 3000,czasmi będzie lepszy od tego za 8000,bo Ty kupiłeś za 3000 i wszystko OK.Tylko nie miał opon i łańcucha,a na koniec wywaliło Ci drugi bieg.....Nooo spoko,wszystko wskazuje że ten za 3000 był lepszy Very Happy Very Happy Very Happy
A propo spalania,to przy spokojnej jeździe w 6litrach leciutko się mieści
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kluczu



Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: Styczeń 31, 2016, 1:57 pm    Temat postu:

JANKES napisał:
[a na koniec wywaliło Ci drugi bieg.....Nooo spoko,wszystko wskazuje że ten za 3000 był lepszy Very Happy Very Happy Very Happy


Może motocykle za 3000 mają 4 biegową skrzynię? Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sławek



Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 22
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radzyń Podlaski

PostWysłany: Luty 1, 2016, 9:41 pm    Temat postu:

pewnie że ten za 3tys był lepszy od kilku wyłupów za 5-7tys. Przynajmniej plastiki nie były lepione.
Miał opony i łańcuch które nadawały się do wymiany. 2 poszła przez moją głupotę.
Dołożyłem do niej ok 1200zł (nowe gumy i napęd). Teraz zrobię skrzynie-nic w tym wielce trudnego.
Ale wy wiecie lepiej...kupić za 8 i dołożyć jeszcze 2(NIE JEST TO REGUŁĄ ale często mam takich klientów). Ludzie to nie są nowe maszyny i zawsze będzie przy nich coś do ogarnięcia.
Bywa tak że lepiej coś kupić taniej i do remontu niż wysypać się z kasy i płakać później że się nie ma na ,,klocki''
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kluczu



Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: Luty 4, 2016, 10:09 am    Temat postu:

sławek napisał:
Bywa tak że lepiej coś kupić taniej i do remontu niż wysypać się z kasy i płakać później że się nie ma na ,,klocki''


Z tym moto to raczej dobrego biznesu nie ubiłeś...
Posłuchaj sam siebie, bo chyba nie nadążasz z czytaniem tego, co piszesz...

Obawiam się, że moto masz mocno zajechane.
Wszystko wskazuje na to, że było często gumowane, a zmiana biegu z 1 na 2 odbywała się bez sprzęgła na kole.

P.S... Wolę klejony plastik, niż klepniętą skrzynięWink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kluczu



Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: Luty 4, 2016, 10:09 am    Temat postu:

sławek napisał:
Bywa tak że lepiej coś kupić taniej i do remontu niż wysypać się z kasy i płakać później że się nie ma na ,,klocki''


Z tym moto to raczej dobrego biznesu nie ubiłeś...
Posłuchaj sam siebie, bo chyba nie nadążasz z czytaniem tego, co piszesz...

Obawiam się, że moto masz mocno zajechane.
Wszystko wskazuje na to, że było często gumowane, a zmiana biegu z 1 na 2 odbywała się bez sprzęgła na kole.

P.S... Wolę klejony plastik, niż klepniętą skrzynięWink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sławek



Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 22
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radzyń Podlaski

PostWysłany: Luty 4, 2016, 8:58 pm    Temat postu:

powodzenia w zakupie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robo



Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 65
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mazowsze

PostWysłany: Marzec 9, 2016, 12:35 am    Temat postu:

Wiesz kolego, na forach zagramanicznych piszą, że i 100 tysi a nawet więcej tym silnikom bez palowania i w zadbaniu nie straszne... Ja swoją kupiłem za 5,5 z 97r. z zachodu, miała 72 tysi nakręcone plastiki okej, oponki 70% 4 letnie, złoty jak nowy napęd Smile i piękne hamulce. Minus zryte gaźniory, dawka na 4 obroty i temu podobne plus świece z różnej parafii :0 . Ps Zrobiłem przegląd i wyszła mnie na 7,6 koła, ale mam zrobioną resztę przez siebie, lata jak dzika... Rusza sam z miejsca bez problema na 1050-1100 jałowych. Ps 2 Zalałem Millersa ZSS 10W40 full synt i jak na razie nie zauważyłem brania łoliwki więc miodzio i w ogóle oki... Jedyny bul to jak padnie alternator, droga rzecz w tej maszynie i regulator który jest w alternatorze z tego co już ogarnołem Wink Wolałem sprawdzić bo w innych maszynkach częsty problemos... A, wymienić musiałem także przewody w cewkach, bo oryginalne zamieniły się w patyki Wink, ale da radę i motong śmiga Na Denso i nowych kabelkach, aż miło Ps 3 Jak każde stare moto wymaga czułości i zabiegów, ale później odda, dziś chyba raczej już tak nie robią niczego jak kiedyś...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.thunderace.fora.pl Strona Główna -> Mechanika - ogólnie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin