Forum www.thunderace.fora.pl Strona Główna www.thunderace.fora.pl
Forum użytkowników i miłośników Yamahy YZF1000R Thunderace
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Temperatura cieczy chłodzącej i oleju.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.thunderace.fora.pl Strona Główna -> Mechanika - ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pizol



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Marzec 16, 2009, 9:19 pm    Temat postu: Temperatura cieczy chłodzącej i oleju.

Witam!
Poruszę jeszcze jeden temat. Mianowicie, czy ktoś z użytkowników tego wyśmienitego sprzęta spotkał się z taką przypadłością, iż moto się nie dogrzewa w zakresie obrotów poniżej 7000? U mnie do takich obrotów wskazówka temperatury nie drgnie nawet. I to nie błąd wskaźnika. Temperatura cieczy taka właśnie jest, czyli poniżej 60-ciu stopni. Faktem jest, iż w zakresie obrotowym powyżej, osiąga temperaturę. Wiąże się to jednak ze zużyciem paliwa niemieszczącym się w normach i ciężko to zaakceptować. Czy zna ktoś ewentualną przyczynę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawor85
Moderator


Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok/Podlaskie //Odense

PostWysłany: Marzec 16, 2009, 10:15 pm    Temat postu:

u mnie moto sie nagrzewa po jakims czasie ale nawet na niskich obrotach Kwadratowy mimo wszystko z tego co mi powiedział madmax nie wskazane są wysokie obroty jak silnik nie zgrzany...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pizol



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Marzec 16, 2009, 10:49 pm    Temat postu:

To, to ja wiem. Wiem, iż są YZF 1000 R które zachowują się normalnie jeśli chodzi o trzymanie temperatury podczas jazdy. Chodzi o to, że u mnie temperatura jest zbyt niska w niskim i średnim zakresie obrotowym. Myślałem, że ktoś spotkał się z podobną sytuacją i rozwiązał jakoś ten problem. Ja osobiście podejrzewam, że jest to związane ze skrzynią, która jest znacznie dłuższa, a co za tym idzie, przy niższych obrotach prędkość jest wyższa, co z kolei powoduje wydajniejsze chłodzenie. Prubowałem już zmiany kryz na uszczelce głowicy, jednak efekt jest w/g mnie nie wystarczający.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adbin
Administrator


Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie

PostWysłany: Marzec 17, 2009, 10:12 pm    Temat postu:

A ja dalej swoje ...

Nie uważam aby długość przełożeń miała wpływ na temperaturę silnika.
Za regulację temperatury odpowiada termostat + wiatraki i jako taki powinien utrzymywać właściwy zakres temperatur nie zależnie od warunków oraz trybu pracy silnika.

Moje zdanie i rada na właściwe wskazania temperatury znajdziesz w dziale warsztat.
Pogadaj także z Olem on zbadał temat ostatnio.....

P.S.
I niech to już będzie ostatni temat poświęcony temperaturze pracy silnika Ace ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maku_m



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Lipiec 20, 2009, 12:39 pm    Temat postu:

a ja mam taka przypadlosc ze moto rozgrzeje do jazdy na wolnych do np 100 stopni i jak rusze niewazne czy jest 20 stopni na dworze czy 35 zaraz mi sie schladza do 55-60 stopni. Mechanik mi w to zagladal ze mam wersje termostatu bodajrze na 76 stopni czyli niby na cieple kraje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zip_77



Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 565
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WIELKOPOLSKA

PostWysłany: Lipiec 20, 2009, 1:05 pm    Temat postu:

chyba nic dziwnego też tak miałem u siebie (np. moto bardzo nagrzane w korkach w upalny dzien - wentylator się załącza co chwilę, no i nagle wyjeżdzam z miasta wlatuje na traskę i ledwo się trochę rozbujałem temp. już "na samym dole") oczywiście temp nie moze być zbyt niska ale też nie musi być 100 (tak jest moje zdanie).
Co do termostatu to nie wiem czy jest coś takiego jak na ciepłe i zimne kraje ... termostat ma poprostu być sprawny czyli jak jest zimno ma się "przymykac" aby szybciej nagrzać silnik i trzymać tę temp., w upały natomiast ma się otwierać na maxa aby był pełen obieg płynu chłodzacego jak to nie pomaga i temp. nadal rośnie to jeszcze masz wentylator który pomoze Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.thunderace.fora.pl Strona Główna -> Mechanika - ogólnie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin