Forum www.thunderace.fora.pl Strona Główna www.thunderace.fora.pl
Forum użytkowników i miłośników Yamahy YZF1000R Thunderace
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zmiana z semu na fullsyntetics 5w50 - success..

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.thunderace.fora.pl Strona Główna -> Mechanika - ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezare



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKóW

PostWysłany: Czerwiec 16, 2009, 12:04 pm    Temat postu: zmiana z semu na fullsyntetics 5w50 - success..

Witam,

wiem że nie należy - ale piszę co zrobiłem.

Acek 1996r młodość spędził we włoszech - po tem był 2 miesiące u górala któy go pałował - zaliczyl szlifa i czego nei spitolił ( nie zdążył ) zyje do dziś.

nosiłem się z zamiarem przejścia na lepszy olej - ale widomo strach przed rozszczelnieniem silnika etc był silniejszy.

acek ma przejechane 56k km więc nie młody - w moich rękach 14k km i w tym czasie zmieniałem olej co 4kkm żeby było czysto - branie oleju miał ponad normę - bywało że i wziął 0,5l na 1000km - no i coś wilgotno miał w okolicach zaworu exup - ponieważ tam zchodzi olej chlapiący z łańcucha mocno przeze mnie zakrapianego - myślałęm ze to jest to.

Góral jak pisałem szlifnął - i kiedy stwoerdziłem brak lewego wspornika boczka dokręconego pod śróbę miski olejowej - zamówiłem taki wspornik - przyszedł.

przy próbie dokręcenia śruby - gwint na niej zostal ( śróba nie oryginalna o wiele twardszy stop niż miska ) - no i byłęm w kropce.

rozwieracenie bloku na śrubę numer 8 nie wchodziło w grę - za duża.

kupiłem więc klej do metalu dedykowany do takich akcji i już miałem wklejać sam nagwintowany stożek żeby dociskać śrubę nakrętką ALE COS MNIE TKNĘŁO - i sprawdziłem długość śruby Górala z miejscem na nią.

wsadziłem igłę od strzykawki - i prawie cała weszła

podjarany poleciałem do kastoramy i kupiłem długą śrubę - zakręciłem miskę - chwyciło idealnie i OLEJ NIE LECI.

ok - zmiana na syntetyka.

zastosowałem płyn do czyszczenia silnika schlam cośtam - niemiecki - trzeba go zalać i przejechać na nim 300km - co uczyniłem - bło pisane nie pycić - ale jak tu nie pycić... - cały czas obserwowałęm prace silnika no i czy nie ma wycieku oleju gdziekolwiek.

ale po zakręceniu miski ani śladu - suchutko jak nigdy w życiu Wink

dzień zmiany przebiegł normalnie - najpierw ostatnie 50km na SHCLAM COŚTAM - podjechałem - spuszczam olej

ponieważ olej nie miał 5k km nie wygladał wcale źle - rożnica jaką zauważyłem to to - że żeczywiście w całej długosci spuszczanego oleju wyglądał tak samo - nie było że pod koniec spuszczania był brudniejszy - przez częste zmiany oleju wydaje mi się to co się miało gdzieś osadzić to i tak się rozpuszczało w nowym oleju który przecież też zawiera środki czyszczące.

po zalaniu 5w50 Castrola przeżywam bajkę Wink - różnica jest tak znaczna że aż trudno to opisać jak koleżka teraz się wkręca na obroty, na razie brania oleju nie zaobserwowałęm ( dopiero 300km ) nie dymi wogóle jak jest zimny - nic a nic... i ogólnie czuję że dobrze mu.

do tej operacji skłonił mnie temat puszkarzy z forum
[link widoczny dla zalogowanych]

dzięki za artykuły o odpowietrzaniu układu - wydaje mi się że można go mega uprościć - wydawał się przez te problemu kolegów jakiś mega skomplikowany - a jest prosty jak futerał na cepy Wink ale fakt - węźyk gumowy podstawa i sposób MadMaxa napompowanie klamką i trzymanie i spuszczanie bezcenny - bez wężyka gumowego nie ma możliwości zobaczenia kiedy bąbelki lecieć przestają - moje zapowietrzone lekko sprzęgło dawało znać w ten sposób ze po pyceniu 240km/h autostradą dziwnie klamka sprzęgła mi nie odbijała do końca i wogóle była jak zmulona - teraz to żyleta !!!

pozdrowienia Smile

edit : zauwazalne po zmienie i czyszczeniu silnika
1) cicha praca silnika
2) szybsze wkręcanie się i schodzenie z obrotów
3) wyczyszczone tarcze sprzęgłowe pracują idealnie
4) moto bardzo żwawo reaguje teraz na manetkę gazu w każdej wysokości obrotów - jest to bardzo zauważalne

złych objawów nie stwierdziłem - na razie - ale pilnuję i obserwuję


EDIT : na obidowej latają Cebry R1 R6 i na patelni mają po 80-90 schodząc do kolana - miny kolesi jak zobaczyli acka pakującego się w patelnie 130km/h na godzinę bezcenne !!!!! gumy Dunlp 209 Race Replica 3 mieszkankowe - ciśnienie na nagrzanych gumach 2,4 tył 2,3 przód zaiwecha ustawiona na twardo
FRONT

Static Sag: 30 mm

Compression: 5 clicks off of max

Rebound: 7 clicks off of max

Preload: 2 lines showing

Tyre Pressure: 33 psi (track) 35psi (road)

REAR

Static Sag: 5 mm

Compression: 2 clicks off of max

Rebound: 3 clicks off of max





sooorki Admini że zrobiłęm burdel i opisałęm 3 tematy jak nie 4 w jednym poście - wybaczcie głupiemu Wink

PEACE Smile


Ostatnio zmieniony przez cezare dnia Czerwiec 16, 2009, 12:15 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
Znawca tematu


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 776
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolska

PostWysłany: Czerwiec 16, 2009, 1:08 pm    Temat postu:

Takie sprostowanie to rekord jest tam 140 a ci co lataja po 90 to sie dopiero ucza
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zip_77



Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 565
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WIELKOPOLSKA

PostWysłany: Czerwiec 16, 2009, 1:28 pm    Temat postu:

pytanko:
- a ile kosztuje ta przyjemnosć pt: "... schlam coś tam..." ???
Moze tez bym zrobił sobie takie płukanko silnika bo właśnie zakupiłem olej i filtr i przy najbliższej okazji chciałbym wymienić olej.

pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezare



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKóW

PostWysłany: Czerwiec 16, 2009, 3:15 pm    Temat postu:

madmax napisał:
Takie sprostowanie to rekord jest tam 140 a ci co lataja po 90 to sie dopiero ucza


nie pisałem że kozak ze mnie - szczerze - za szybko wlazłem w winkiel - bo nie latam tam często - kolesie się tylko dziwnie patrzyli - i zanim obaczyłem o co kaman że sie tak na mnie gapią jak dolatuje do winkla - zaczął się winkiel - no co było robić ..

co do lania tego SCHLAM coś tam - 30 pln mnie to kosztowało molly schalm coś tam niemieckie gówno ..

poczytaj na ten temat zanim zaczniesz to robić - ja zrobiłem to na własną odpowiedzialność i mi się UDŁO - a piszą że takie rzeczy się nie udają ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.thunderace.fora.pl Strona Główna -> Mechanika - ogólnie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin