Forum www.thunderace.fora.pl Strona Główna www.thunderace.fora.pl
Forum użytkowników i miłośników Yamahy YZF1000R Thunderace
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymontowanie termostatu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.thunderace.fora.pl Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olo



Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław City

PostWysłany: Marzec 13, 2009, 9:41 pm    Temat postu: Wymontowanie termostatu

Witam i pozdrawiam po zimowym śnie:)
Sezon już zacząłem i 01.03 wyjechałem z garażu - i szok! Dzwoni coś straszliwie, jak wrzucam bieg to jakby ktoś w kask młotkiem nap.. Okazało się, że guma (bumper) między zbiornikiem a ramą gdzieś wcieło i obudowa filtra powietrza drgając waliła w zbiornik Smile
Gorsza sprawa - przez całą drogę nie nagrzało mi się moto - dopiero w mieście wskazówka ruszyła. Spodziewam się zablokowanego/uszkodzonego termostatu - puszcza cały czas full obieg. Rozkręciłem co się dało, spuściłem płyn chłodniczy wg instr. i STANĄŁEM. Czy dam radę odkręcic i wyjąc termostat z tej metalowej obudowy bez ściągania gaźników czy poddac się i ściągac gaźniki, cały moduł chłodzenia itp. jak w instrukcji?? Dojście kiepskie ale jak znajdę właściwy klucz to może dam radę kapkę odkręcic - tylko czy wyciągnę termostat na tak małej przestrzeni?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adbin
Administrator


Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie

PostWysłany: Marzec 13, 2009, 10:05 pm    Temat postu:

1. Bez ściągania gaźników nie dasz rady
2. Poczytaj może cię zainteresuje
http://www.thunderace.fora.pl/wartsztat,5/poprawiamy-fabryke-uklad-chlodzenia,355.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olo



Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław City

PostWysłany: Marzec 13, 2009, 10:24 pm    Temat postu:

Dzięki stary! Jak zawsze mozna na Ciebie liczyc:) Czytalem wczesniej artykuł o czujniku i też się zastanawiałem ale za słaby jestem w te klocki, zresztą u mnie temperatura nie wchodzi powyżej 105C - wentylatory dają radę - problem raczej tkwi w niedogrzaniu. Silnik niby pracuje normalnie ale kto tam wie. Czujnik raczej dobry bo w końcu wskazówka działa. Chyba, że przy 5 stopniach na zewnątrz nawet przy zamkniętym termostacie się nie nagrzeje:) - to wtedy zrezygnuję ze ściągania gaźników i ruszania termostatu. Piszesz, że nie dam rady tzn. nie wyciągnę termostatu czy nie odkręcę śrubek? Wydaje mi się, że jakimś sprytnym kluczem nasadowym dam radę powykręcac obie ósemki i po kłopocie. Tylko czy termostat nie jest dłuższy niż przestrzeń do ramy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adbin
Administrator


Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie

PostWysłany: Marzec 14, 2009, 12:43 am    Temat postu:

no i czas przyznać się do błędu Rolling Eyes
szybko szybko i zapomniałem ze termostat można zdemontować bez wyciągania całego kolektora W mur

A wskazując linka miałem raczej na celu przekazanie ze przy czujniku temp w chłodnicy i obecnej temp otoczenia to wskazówka ma prawo się nie podnieść.
Dlatego zmieniłem położenie czujnika wskaźnika temp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olo



Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław City

PostWysłany: Marzec 14, 2009, 2:17 pm    Temat postu:

Very Happy No więc tak jak mówisz dało się bez ściągania - płaska ósemka oczkowa - (choc na wszelki wypadek kupiłem wszystkie rodzaje ósemek) - i poszło. teraz podgrzewam wodę i sprawdzam jek to działa. Jak będzie ok to zrzucam winę na czujnik w chłodnicy i składam moto. Dzięki, pozdro!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-max666



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Marzec 16, 2009, 12:53 pm    Temat postu:

U mnie wskazówka tez sie nie podnosi i sam nie wiem co jest tego przyczyną czy termostat padł czy czujnik, chociaz podejrzewam ze to pierwsze bo podczas namietnego palenia gumy w pewnym momencie cos syknęło i para poszła z chłodnicy, ale sprawdzenie co jest nie tak zlece kolesiowi jak zaprowadze moto do warsztatu..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-max666



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Marzec 16, 2009, 11:21 pm    Temat postu:

Istnieje podejrzenie że w moim moto padł właśnie termostat, wiec moje pytanie brzmi: jakie konsekwencje moga byc z jazdy z niedziałającym termostatem, chociaz jak dobrze sie nagrzeje to wentylatory załączaja sie i w tamtym sezonie robiłem ok 200 km za jednym podejciem i nic nie padło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pizol



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Marzec 25, 2009, 11:27 pm    Temat postu:

I co Olo w temacie? Ciekaw jestem bardzo rozwiązania tematu z Twojej strony. Tez borykałem się z tym tematem, lecz chyba przyczyna leżała w innym miejscu. Napisz, jeśli możesz jak to się potoczyło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olo



Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław City

PostWysłany: Kwiecień 14, 2009, 11:58 pm    Temat postu:

Jak zwykle późno ale lepiej późno..hehe. Jak już pisałem u mnie okazało się, że termostat działał (trzeba go wrzuci do garnka z wodoą i podgrza - przy około 80 stopniach powinien zaczą się otwierac aż do pełnego otwarcia jak się woda zagotuje). Wyciągnąc go jest łatwo cho przydają się różne wersje ósemek:) Trzeba spuścic płyn - 2 śrubki w cylindrach i 1 pod pompą wody. Przy montowaniu termostatu do metalowej obudowy trzeba pamiętac o poprawnym ułożeniu go - tak aby przez otworek mógł przpływac cały czas płyn. No i dobrze jest pojechac lekko uszczelniaczem po pokrywie obudowy przy skręcaniu bo będzie ciekło - sprawdzone Smile Niestety dalej mam kłopot z chłodzeniem bo gdy moto pocisnę trochę dłużej autostradą to po zatrzymaniu nawet bez wyłączania silnika wypluwa mi małą kałużę płynu wężykiem przelewowym, ze zbiorniczka wyrównawczego. Zajrzałem dzisiaj do chłodnicy i poziom płynu jest poniżej czujnika a w zbiorniczku między kreskami - ?? Jestem w trakcie ponownej rewizji układu - będę chciał sprawdzic pompę ale nie wiem jeszcze co mnie czeka:)

Przepraszam za notoryczny brak c z kreską ale pier.. Vista ma jakiś skrót przy alt+c i nie mogę rozgryśC jak to ominąC Smile Co do pytania V-maxa666 to odpowiedzi milion w necie się znajdzie ale tak jak radził Adbin nie przejmujcie się zbytnio tym co pokazuje wskazówka temperatury podczas jazdy - jak moto grzeje się w miarę szybko i można odpuścic ssanko tak jak u mnie po minucie nawet w okolicy zera a potem wskazówka nie rośnie równo aż do załączenia wentylatorów tylko zwalnia przy 90C to powinno byc OK.


Ostatnio zmieniony przez Olo dnia Kwiecień 15, 2009, 12:12 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A.S.



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie

PostWysłany: Kwiecień 15, 2009, 10:17 pm    Temat postu:

Witam!!
Co do chłodzenia to nie pomogę .. może zapowietrzone coś ???
Ale za to co do Visty Smile .. to masz w konfiguracji karty graficznej ( pewnie Intel) ... włączone skróty klawiszowe .. wejdź w opcje grafiki i wyłącz te Hotkeys-y i będzie "Ć" jak ta lala Smile


Ostatnio zmieniony przez A.S. dnia Kwiecień 15, 2009, 10:18 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
REKIN



Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Styczeń 13, 2011, 3:39 pm    Temat postu:

olo a jak jeżdziłeś po miescie włączał ci sie wentylator przy 60 stopniach bo mi sie włącza właśnie tak przy 60??????juz chce wiedziec czy moze ten sam problem mam co ty miałeś

Ostatnio zmieniony przez REKIN dnia Styczeń 13, 2011, 3:40 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.thunderace.fora.pl Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin